Vanmiddag in een Beverwijkse kookwinkel mijn kerstkado-cheque v/h werk besteed.
En iets gekocht wat je normaal nooit zou kopen, nl een messenslijper!!
Handig!
Appelsap zou helpen om het begin van alzheimer uit te stellen.
Dat zou geweldig zijn!
Appelsap tegen Alzheimer
MASSACHUSETTS- Het drinken van twee glazen appelsap per dag kan mogelijk het beginvan de ziekte van Alzheimer uitstellen. Dit blijkt uit onderzoek bijmuizen aan de universiteit van Massachusetts.
De dieren presteerden beter in het doolhof wanneer zij appelsaphadden gedronken. Oudere muizen bleken met deze fruitdrank sommigetesten te kunnen doen die normaalgesproken te zwaar voor ze zijn.
Aleerder was gevonden dat appelsap helpt om het brein optimaal te latenfunctioneren. Maar nu blijkt dat dit sap de productie van heteiwitfragment beta amyloïde afremt. In de hersenen vanAlzheimerpatiënten is er een teveel van dit fragment. De onderzoekersvermoeden daarom ook dat appelsap kan helpen in het vertragen van hetverloop van Alzheimer.
4 seizoenen LOST in 4 minuten samengevat, echt geweldig!!!
Als je het nooit hebt gekeken, ben je dus in 4 minuten bij
